طرز تهيه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز
نوشته شده توسط : admin

به دلیل پر طرفدار بودن اسپرسو، و نیاز به خرید اسپرسو ساز دستگاه هایی با کارایی و قابلیت های گوناگون ساخت شد. مانند اسپرسو ساز خانگی، اسپرسو ساز صنعتی، اسپرسو ساز همراه، … . زیرا قهوه اسپرسو به اندازه ای محبوب است که هر کجا که باشیم، چه در خانه، چه  در محل کار یا حتی در تفریح و گردش همیشه نیاز به نوشیدن این قهوه خوشمزه احساس می شود.

اسپرسو ساز های نیمه صنعتی زیادی با نام های متفاوت در بازار موجود می باشد اما معتبر ترین دستگاه های اسپرسو ساز در ایران عبارت اند از نوا، مباشی، جمیلای، بارنی، دلونگی، … که در بین این برند ها، اسپرسو ساز نوا بیشترین مدل و محبوبت را دارا می باشند.

لوازم مورد نیاز: علاوه بر داشتن دستگاه اسپرسو ساز، لوازم جانبی ای هستند که برای داشتن اسپرسوی خوشمزه، مورد نیاز اند مانند آسیاب قهوه، تمپر یا لولر، مت تمپر، ناک باکس، پرتافیلتر، … که به مرور کارایی هریک را توضیح می دهیم.

طرز تهیه اسپرسو

بهترین نوع دان قهوه برای خرید قهوه اسپرسو، دان قهوه با رست تیره می باشد با ترکیبی از قهوه عربیکا و روبستا. برای آماده کردن اسپرسو به قهوه ی آسیاب شده با درجه بسیار نرم نیاز داریم، که هرچقدر قهوه را نزدیک به زمان تهیه اسپرسو، آسیاب کنیم، اسپرسوی ما طعم و عطر بهتری دارد.

آسیاب های قهوه هم به صورت برقی و هم به صورت دستی موجود می باشند که طبیعتا کار با اسیاب قهوه برقی راحت تر است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که قهوه باید با درجه نرم آسیاب قهوه، اسیاب شود.

بعد از آسیاب کردن قهوه به وسیله ای نیاز داریم که به آن پرتافیلتر می گویند. پرتافیلتر یک قطعه ی ضروری و جدا از دستگاه اسپرسو ساز می باشد که باید به صورت جداگانه آن را خریداری کرد. در واقع پرتافیلتر مخزن قهوه آسیاب شده در اسپرسو ساز ها می باشد که به هد گروپ دستگاه متصل می شود.

بعد از آسیاب کردن قهوه آن را در پرتافیلتر می ریزیم. اگر پودر قهوه را فشرده نکنیم، آب جوش که با فشار وارد پرتافیلتر می شود به راحتی و بدون اینکه تماسی با تمام پودر قهوه داشته باشد از پرتافیلتر خارج می شود و همین امر باعث رقیق شدن اسپرسو می شود.

source: طرز تهيه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز





:: موضوعات مرتبط: قهوه ساز , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , اسپرسو ساز نیمه صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: خرید آسیاب قهوه صنعتی , خرید اسپرسو ساز , خرید پرتافیلتر , خرید تمپر لولر , طرز تهیه اسپرسو , قهوه دات کام , قیمت ناک باکس قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 2 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: